piątek, 23 marca 2018

działanie

U mnie przepływy są 1l/min i przy tej temperaturze na zewnątrz -14C spokojnie wyrabia, tylko mam 2 pompy 25/40 chodzą na 2 biegu każda pętla po około 10 obwodów i do 100mb. Czytałem nieraz że na rotametrach nie widać przepływu i instalacja też grzeje.Te rotametry są o kant d.......to jest jakaś chińska zabawka nie działa i działać nie będzie.
Rób tak jak koledzy piszą - manometr ten na piecu ma wskazywać zawsze zielone pole max i po kolei :doborem odpowiedniej mocy pieca, jednak informacje zawarte w wypowiedziach są bardzo różne. Postanowiłem przedstawić swój przypadek i mam nadzieję że dostanę fachową poradę.
Mowa tu o piecu na eko-groszek.
Ja jak byłem w trakcie remontu (budowy) PAN od kotłów doradził mi że zapas mocy nie zaszkodzi, nic bardziej mylnego.
U Ciebie kocioł 15 kw będzie dobry.
Nie daj się nabrać na gadki że zapas mocy się przyda i nie zaszkodzi.
Otóż, mój dom to budynek parterowy o pow. użyt. 151m2 w tym 28m2 zajmuje kotłownia z garażem. Ściana jest z pustaka ceramicznego 25cm+15cm styropianu, okna 3 szybowe, podłoga i strop ocieplony 10cm styrop. podłogowego. W domu jest około 80m2 ogrzewania podłogowego i planuję ogrzać również 200l wody. Mój hydraulik mówi że 15kw w zupełności wystarczy i to samo mam napisane w projekcie przy podanym zapotrzebowaniu cieplnym 10100W. Jednak podając moje parametry domu w punktach gdzie sprzedają piece doradzają wybór 20kw. Rozważam dwie firmy produkujące piece
1.Zakręć wszystkie zawory na obu rozdzielaczach
2. Sprawdz ciśnienie 1,5 bara to minimum
3.Odkręć jeden obwód i pompka na max
4.Poczekaj aż przepchnie całą wodę przez obwód obserwuj ciśnieniomierz
5.jak ciśnienie się ustabilizuje pompa stop, zakręć ten obwód i odkręć kolejny - pompa max i tak kolejno.
6. Aby było przyjemniej piec na 60-65 *C
Kocioł CO ACV jednofunkcyjny z zasobnikiem, kondensat. Ogrzewanie 100% podłogówki tj. 240m2. Do tej pory kocioł ustawioną miał temperaturę 34C i to sobie szło w podłogę. Wynik - 13-14C przy tych temperaturach  pomiar hałasu wentylacji  które były na dworze. Zużycie gazu przez 2 miesiące: 233m3.

Teraz, od 4 dni moi "fachowcy" ustawili na piecu temperaturę 56C, pracuje 24h/dobę, na zaworze mieszającym temperatura jest obniżana do 38C idącą na podłogę. Osiągnięta temperatura przez 3 dni: 16C. Zużycie gazu: 25m3 na dobę (750m3 miesięcznie wychodzi), czyli 275kWh.

Pytanie moje: jeśli zużyto 75m3 gazu przez 3 dni, osiągając temperaturę 16C (wcześniej było 12.5C) to gdzie się podziało to ciepło? Wyfrunąć nie wyfrunęło. Budynek ze ścianami 3-warstowymi 42cm + 15 cm grafit, 20cm podłoga, 15-18cm piana na dachu.
To pomoże i zobaczysz że mieliśmy rację.
Co do samej instalacji się nie wypowiem bo mam wrażenie, że tyle obwodów i jedna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz