piątek, 23 marca 2018

pompa

mam podłogówkę w całym domu (parter + poddasze), bez grzejników. Mam 2 rozdzielacze, po jewdnym na kondygnację. Niestety popełniłem błąd podczas prac instalacyjnych bo nie zrobiłem dokumentacji powykonawczej, przez co nie wiem jak idą pętle, czy są równej długości. Nawet nie mam opisanych rozdzielaczy (z grubsza wiem jak idą pętle, ale co do niektórych pewności nie mam).
Pompa pracująca na maxa i pchającą wodę tylko przez jeden obwód powinna go dość szybko odpowietrzyć (dobrze widzę odpowietrzniki po prawej stronie rozdzielacza?) i obwód powinien działać wyśmienicie. Jeśli wtedy rotametr nie pokazuje maksymalnego przepływu (jest 2l/min?), to ten układ nie ma prawa ogrzać Ci całego domu. Powiedz może jaką masz pompę?
W czym problem - w niektórych pokojach grzeje słabo albo w ogóle. Z powodów wspomnianych wyżej ciężko mi znaleźć właściwą sekcję na rozdzielaczu. Ale nawet pomijając to, same przepływomierze pokazują zerowy przepływ na połowie sekcji. Nie wiem czy one są sprawne.
ale dalej nie mam odpowiedzi na pytanie czym najlepiej regulować - czy przepływomierzami czy na zaworach. A to, że na przepływomierzach nie ma przepływu - z czym to może być związane? Zapowietrzenie?A co ma hydrofor i napowietrzanie do instalacji, przecież CO to zamknięty obieg.
Regulujesz podłogówkę tylko rotametrami, pewnie jest zapowietrzona, ale nie wiem jak możesz ją odpowietrzyć bo nie widziałem na rozdzielaczach odpowietrzników automatycznych. Jeżeli odpowietrzniki jednak są to zakręć wszystkie pętle, odkręć jedną i włącz pompę aby kilkukrotnie przynajmniej wodę przepchała i jak powrót będzie ciepły to z kolejną pętlą zrób to samo itd. Jak rozstawy między pętlami są podobne i ocieplenie równe to powinieneś wstępnie ustawić taki sam przepływ na każdej pętli i następnie po kilku dniach co kilku godzin kręcić delikatnie rotametrami aby ustawić odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu. Jak jesteś pewny że układ jest dobrze odpowietrzone i nadal nie ma przepływu czyszczenie kanalizacji deszczowej  na rotametrach i nadal niektóre pomieszczenia nie grzeją to zostaje ci wymienić pompę na większą lub podzielić układ na dwie pompy np. poprzez sprzęgło.
Czy są jakieś metody żeby zlokalizować sobie z jakąś określoną dokładnością które sekcje odpowiadają za które pętle i żeby sprawdzić reakcję podłogi na przykręcanie???
Czy przepływ regulować na przepływomierzach czy na zaworach???
Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie czy ww regulacja daje jakiś efekt - np jakimiś bardzo czułymi termomentrami???

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że trzeba regularnie czyścić instalację deszczową, gdyż wtedy ona trafia razem z kanalizacyjną do jednego kolektora. Jeśli już dojdzie do zatkania np. rury kanalizacyjnej to https://www.stankan.pl/udraznianie-rur-kanalizacyjnych na pewno nie pozostawią nas bez pomocy i udrożnią rurę kanalizacyjną. Jak dla mnie jest to znakomite wyjście z sytuacji awaryjnej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o wodę czy szambo to moim zdaniem bardzo przydatnym jest posiadanie pompy zatapialnej https://www.dostudni.pl/pompy-zatapialne,c9.html gdyż nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć. Jak dla mnie jest to urządzenie które mogę w sumie użyć na wiele różnych sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety na tych pracach się całkowicie nie znam, ale dla mnie przede wszystkim instalacja wodna zawsze musi działać jak najlepiej. Na pewno w takiej sytuacji fajnie jest skorzystać z usług hydraulika https://rost.wroclaw.pl/ i jak dla mnie są to niezwykle ważne sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy masz problemy z układem hydraulicznym w domu lub firmie, nie wahaj się skontaktować z ekspertami. Firma Hydraulikon to zespół wyspecjalizowanych hydraulików, którzy zajmują się wszelkimi naprawami i usługami hydraulicznymi. Sprawdź, jak mogą Ci pomóc, odwiedzając stronę https://hydraulikon.pl/.

    OdpowiedzUsuń